באנו חושך לגרש – בידנו חלון ראווה ואש...

רוח החג והסופגניות השפיעה גם עליי, ואחרי שנשבעתי לעצמי שהחג הזה אני לא נוגעת,
כמובן שנפלתי לאבקתה הלבנה (ריח אבקת הסוכר פשוט סימם אותי!)
אז אחרי מיני קטנה (בכל זאת סופרת קלוריות) החלטתי שאפשר להרגיש חנוכה קצת אחרת
ולכן הפוסט הזה מוקדש כולו (כמובן) לתאורה.
וכן, אני יודעת מה אתם חושבים- זה כל כך מתבקש...
אבל מה לעשות שהמושגים אור וחנוכה צמודים -  דבוקים יחד כמו לבני ובוז'י
שנתחיל?

התאורה היא  חלק בלתי נפרד מהעיצוב של חלון הראווה והחלל של החנות.
יש לה תפקיד חשוב ביותר, כמו שבבית שלנו התפקיד שלה הוא לא רק להעלים את החושך,
אלא ליצור גם אוירה כך גם בחלון הראווה.
חשוב להקפיד שהתאורה תציג ותדגיש את המוצרים שבתוך החלון אבל חשוב לא פחות
שהתאורה תתחבר לקונספט של העיצוב ולמסר שאותו אנו רוצים להעביר.
התאורה צריכה להתאים את עצמה גם לעונות השנה: תאורה חמה יותר מזמינה את הלקוח
פנימה בימי חורף קרים וגשומים, ותאורה קרירה מושכת אותנו כדי להתאוורר בימי קיץ לוהטים.

אבל לא באתי לדבר פה על סוגי תאורה אלא להראות איך אפשר להשתמש בתאורה
בצורה כזו שגם תאיר את עיננו וגם תשמש כאלמנט עיצובי.
רוצים לראות?


מייסיס( Macy's) השתמשו בכבלי חשמל ובאמצעותם עיצבו קווי מתאר יחסית פשוטים שיוצרים משהו מאוד מעניין.





אני חסידה גדולה של עיצוב מינימליסטי ולכן אני חושבת שזה עיצוב מאוד מדויק ומתחבר בצורה משולמת לקולקציה שמוצגת בחלון.

עץ מנורות

דוגמא נוספת , הפעם של חנות התאורה Radiant Lighting  שהציגו ביריד תאורה בפרנקפורט, גרמניה. 
ביריד הציגו חלון שבו עשו שימוש בכבלי חשמל ובגופי תאורה בלבד- השילוב עם הטקסט יוצר עיצוב מתוחכם.

Radiant Lighting  

בנורדסטרום (nordsrtom) השתמשו בגופי תאורה שונים, זה רק אני או שהמנורות נראים כסביבונים?

סביבון סוב סוב סוב...

עוד חלון מקסים שאם לא הייתי יודעת שמקורו ביפן הייתי בטוחה שהוא מכאן.
    
      אני תמיד בעד מחזור ולכן כל כך התלהבתי כשראיתי את הצנצנות שהפכו לשנדליר מגניב.
      אפשר כמובן ליישם גם בבית.

אור גדול מאיר הכל...
  ואם כבר במחזור עסקינן, אז למה שלא נשתמש גם בדברים אחרים?
בחנות של המעצב  Antonio Marras במילאנו חשבו המעצבים - למה שנזרוק גלגל  אופניים שהתפנצ'ר אם אפשר להשתמש בו כבסיס למנורה, מגניב לא?
לילה כיום יאיר...
ועוד פרויקט DIY  צבעוני במיוחד של המעצב והאמן האיטלקי  ג'וני הרמן שצבע נורות לד,
לא יודעת אם שמתם לב אבל את הנורות הוא ייצר מעץ- זה עדיין לא מפריע להם להאיר בצורה שכזו.

diy your light 

 אדום הוא אחד מהצבעים האהובים עליי כי זה צבע חזק שמשדר הרבה עוצמה.
גם במוסקינו (moschino ) חשבו שמספיק להעמיד שמלה אדומה ותאורה מתאימה

בשמלה אדומה ומנורות...
מי אמר שחייבים להשתמש במנורות?
 אפשר לחסוך ופשוט להשתמש באימג' של המנורה עצמה כדי שנכנס לאוירה.
מסתבר שגם המעצבים מסטודיו MARINCH  שבברצלונה חשבו ככה והחליטו לעצב לחנות תאורה  
biosca& botey  חזית קצת שונה ממה שאנחנו רגילים לראות.

מבצע 1+1 בקרטוני תאורה
כדי שלא נשכח שחג המולד מתקרב, עיצב חברת  Blachere חלון ברוח חג המולד אשר הוצג בתערוכת Euroshop.

אדום עולה.

 ולסיום- מי אמר שחייבים להאיר רק מבפנים כשאפשר להוציא את האור החוצה?
המיצג הבא שייך למסעדה טבעונית בשם Rayen במדריד שהחליטה להאיר את הכניסה שלה בדרך מקורית ביותר.
במשך 4 ימים ולילות טרחו צוות המעצבים  FOS על המיצג שכלל מטרים רבים של סרט צהוב ודביק
 (מישהו אמר pos it למתקדמים ) וצביעת אלמנטים בצבע צהוב.
אני השתגעתי במיוחד על האננסים שמוסיפים המון הומור
צהוב עולה...





סרטון ממש מגניב על איך עשו את הפרויקט 
עושה לי חשק לרקוד סמבה!

חג חנוכה שמח!





תגובות